Magazín    Inzercia    Obchody    Služby    Užitočné info   

Ako zvládať stres?

Stres je bohužiaľ každodennou záležitosťou väčšiny z nás. Tempo dnešnej doby je veľmi rýchle, pracovné požiadavky vysoké, a keď sa k tomu všetkému pridajú ešte bežné denné starosti, rodinné problémy alebo rôzne vzťahové problémy, niet divu, že organizmus na tieto stresory odpovedá obrannou reakciou. Stres pocítite v okamihu, keď ste preťažení, máte pocit, že nestíhate a ste pod veľkým tlakom. Jednoducho prestávate všetko zvládať a žijete s pocitom, že ťažkosti a úlohy vám prerastajú cez hlavu. Následkom tohto stavu zle spíte, trpíte bolesťami hlavy, cítite sa vyčerpaní a podráždení. V dnešnej je vlastne takmer nemožné žiť bez akýchkoľvek stresov, zároveň však na dlhé trvanie stresu nie je človek prispôsobený. Preto je nutné stres včas riešiť a nenechať ho naďalej narastať a poškodzovať tak váš život.

Stres radíme žiaľ už medzi našich každodenných spoločníkov. Stal sa súčasťou života každého plne fungujúceho jedinca tohto storočia. V mnohých prípadoch by sme si bez stresu a vnútorného tlaku nedokázali už život ani predstaviť. Nie je to však pomocník, ktorý nás ženie ďalej, ale zabijak nášho zdravia. Stres je vlastne reakcia nášho tela na psychické vypätie. Akonáhle sa cítite v nebezpečenstve a to či už vo fyzickom alebo psychickom, príde automatická reakcia. Lenže krátkodobý aj dlhodobý stres značne zaťažujú našu myseľ i telo. Čo všetko môže stres spôsobiť? Napríklad vysoký krvný tlak, mŕtvicu, žalúdočné vredy, zhoršenie stavu kože - od vrások, akné, ekzémy. Stres nám spôsobuje tiež časté bolesti hlavy, koktanie, trasenie rúk, bolesti chrbta, motanie hlavy, potenie, sucho v ústach, paniku či depresiu núti nás k väčšiemu požívaniu alkoholu a častejšiemu fajčeniu cigariet. Ženy sa pri strese stretávajú aj s poruchou cyklu, teda kratšie či naopak dlhšou menštruáciou, alebo s úplným vynechaním menštruácie, či s bolestivejšími príznakmi.

Ako sa stresom bojovať? Je načase nájsť spôsob meditácie, ktorá vám bude vyhovovať. Nesmejte sa, meditácia nie je nič zlého a je jej veľa druhov. Čo potrebujete zo všetkého najviac, je nájsť svoj vnútorný pokoj. Zavrieť oči aspoň raz denne na pár minút a nemyslieť jednoducho na nič. Muži túto úlohu zvládajú síce lepšie ako ženy, no aj tak nie vždy dokážu vypnúť. Je viac než potrebné nepracovať cez víkend. Nájsť si čas na prechádzku, na manikúru, na lekciu jogy, kozmetiku či návštevu divadla. Treba sa vídať i s priateľmi a mať čas všetky duševné stavy zregenerovať. Základným bodom ako so stresom bojovať, je nevyhýbať sa mu a riešiť ho okamžite -nie až večer alebo cez víkend. Akonáhle vás pohltí stresová situácia, nervozita či psychický nátlak z vašej mysle, zhlboka sa nadýchnite, chyťte si zápästie a vydýchnite. Opakujte si, že je všetko v poriadku a nechajte stres jednoducho odísť. Prestaňte sa doma naháňať!

Často na nás číha väčší stres doma ako v práci. Možno sa budete čudovať, ale na domácnosti a fungovanie vzťahov v rodine nám záleží viac než na práci. Zabudnite na nevyžehlené prádlo, neumyté podlahy či na rozpory s svokrou. Doma by ste sa mali cítiť najbezpečnejšie, zavrieť dvere pred celým zlým svetom a zhodiť zo seba všetku nervozitu, ktorá vás po celý deň sprevádzala. A ak máte možnosť, choďte stres vyspať. Telo tak zregeneruje sily na ďalšie zvládanie každodenných situácií.

2015-02-16, kategória Životný štýl

Ďalšie články:

Móda

Krása

Zdravie

Zaujímavosti

Varenie

Vzťahy

Životný štýl

Móda

Krása

Zdravie

Zaujímavosti

Vzťahy